خانه / گزارش برنامه / صعود قله علم کوه سرپرست :آقای اسماعیل رضایی

صعود قله علم کوه سرپرست :آقای اسماعیل رضایی

پیشگفتار :
منطقه تخت سلیمان به دلیل داشتن قله های متعدد و زیبایی منطقه همواره میزبان کوهنوردان بسیاری در طول سال هست که غالب این کوهنوردان در فصل های گرم سال به این منطقه سفر می کنند و از زیبایی های آن و قله های کم نظیر و گاهی بی نظیر آن استفاده می کنند .
قرار گرفتن دومین قله مرتفع ایران در منطقه به تنهایی کافیست تا شمار بسیار زیادی از کوهنوردان تازه کار ، کهنه کار و حرفه ای را به سمت خود بکشد ، ما نیز در این برنامه برای دیدن و چشیدن لذت صعود دومین قله مرتفع ایران در نور مهتاب راهی این منطقه شدیم.

جغرافیای علم کوه :
نام کوهی با ارتفاع ۴۸۵۰ متر است که در منطقهٔ تخت سلیمان در استان مازندران واقع شده‌است. قلّهٔ علم کوه پس از دماوند دومین قلهٔ مرتفع ایران به‌شمار می‌رود. بیشتر شهرت این قله به خاطر دیواره‌ایست که در دامنه شمالی آن واقع است و دارای فنّی‌ترین و سخت‌ترین مسیرهای سنگ‌نوردی و دیواره‌نوردی در ایران است. این دیواره در ایران، جایگاهی مانند کی۲ در جهان را داراست.

علم‌کوه در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر کلاردشت و در استان مازندران قرار گرفته‌است.کلاردشت نزدیک‌ترین شهر استان مازندران به این منطقه و پراچان و طالقان نزدیکترین شهرها در استان البرز به علم‌کوه هستند. از جبههٔ شمالی این کوه مشرف به کلاردشت و در جبهه جنوبی نیز این کوه مشرف به طالقان است.
برای دانلود فایل گزارش برنامه بر روی لینک زیر کلیک نمایید
علم کوه

درباره‌ی mahdi6479@gmail.com

حتما ببینید

گزارش برنامه صعود به قلل مون بلان و ماترهورن

برای مشاهده و دانلود لینک زیر را کلیک کنید گزارش برنامه قلل مون بلان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *